Ben je de trotse eigenaar van een eigen webshop. Of je hier nu al jaren mee bezig bent of pas sinds kort begonnen bent, je wilt als ondernemer natuurlijk altijd meer groei doormaken. Enkel een goede webshop bouwen en mooie producten aanbieden is niet voldoende. Misschien was dat vroeger het geval toen er nog maar een handjevol webshops waren, maar inmiddels is de concurrentie moordend.
Uit onderzoek van het CBS blijkt dat er in 2007 nog slechts 5.000 webshops waren en dit aantal in het eerste kwartaal van 2020 tot maar liefst 50.000 shops is gegroeid. Een gigantische stijging die naar verwachting de aankomende jaren enkel zal voortzetten. Daarom is het belangrijk dat je jezelf als ondernemer kunt onderscheiden van de rest en de klant op de juiste manier aanspreekt. Maar hoe doe je dit? Wij geven enkele tips!
Schakel hulp in
Het is een illusie om te verwachten dat je alles op het gebied van marketing zelf kunt doen. Online marketing is zeer complex en maakt ook nog eens continu veranderingen door. Daarom is het belangrijk dat je een specialist op dit gebied inschakelt. Met online marketeer gmu.online heb jij alvast de eerste stap in de goede richting gemaakt. Zij weten niet alleen jouw website op de kaart te zetten, maar kunnen ook samen met jou een goed marketingplan bedenken om nog meer mensen te bereiken en de conversie te verhogen. Bovendien betekent dit ook dat jij geen tijd meer in het marketingaspect van je bedrijf hoeft te steken. Tenminste, niet zoveel als je gewend was. Dus je houdt meer tijd over om je producten en diensten te verbeteren. Win-win.
Maak gebruik van social media
Heel veel Nederlanders maken gebruik van social media. Met WhatsApp meegerekend zelfs circa 96% van onze bevolking. Een waanzinnig percentage. Daarom is het ook niet zo vreemd dat veel bedrijven investeren in social media om hun producten en diensten op de kaart te zetten. Door verschillende social media accounts te starten, kun je de naamsbekendheid van je bedrijf vergroten.
Bedenk wel dat het niet voldoende is om enkel een account te starten. Je zal er ook heel veel tijd en aandacht in moeten steken om zo de doelgroep te kunnen bereiken. Daarom loont het ook nu weer om dit uit te besteden. Met social media marketing in Meppel is de toon al gezet.
Publiceer gastblogs op andere relevante sites
Bij veel blogs is het mogelijk om tegen betaling zelf een gastblog te publiceren. Ga daarom op zoek naar blogs die jouw doelgroep het meeste aanspreken. Kies voor kwalitatieve blogs die dagelijks veel bezoekers aantrekken. Een gastblog zal dan de meeste conversie opleveren. Zorg ervoor dat je relevante informatie deelt en maak de doelgroep enthousiast door te linken naar jouw webshop. Zo bereik je niet alleen meer mensen, maar Google zal jouw webshop ook een hogere kwaliteitsscore geven wanneer deze vaak door andere sites gelinkt wordt.
Optimaliseer de webshop
We zeiden het al: een mooie webshop kan iedereen bouwen, maar ook daadwerkelijk gevonden worden is een heel ander verhaal. Daarom is het belangrijk om in de SEO van de webshop te investeren. SEO Specialist GMU kan jou hierbij van dienst zijn. Met een betere SEO wordt de webshop beter gevonden door Google en verschijn je hoger in de zoekresultaten. En aangezien de meeste consumenten niet verder dan de eerste pagina kijken zodra ze op zoek zijn naar een bepaald product, is het belangrijk dat jouw shop zo hoog mogelijk eindigt.