TestingBlog

Artikelsite TestingBlog

Online winkel starten, klanten werven en behouden

Je kunt in het online shopping platform Shoptrader zelf je eigen online winkel starten. Het is eigenlijk best leuk om een online webshop in te richten, maar dat is niet alles. Wanneer jij een leuke webwinkel hebt gemaakt moet je daar ook klanten bij zoeken. In dit artikel geven we ondernemers die een online winkel starten tips om de juiste doelgroep binnen te slepen.

 

Tip 1: Breng de SEO op orde

SEO staat voor Search Engine Optimization, je zorgt ervoor dat jouw website eenvoudig gevonden wordt door zoekmachines als Google. Hoe beter je de SEO instelt hoe hoger jouw “ranking” ofwel positie in Google. Je moet altijd op de eerste pagina zien te komen bij jouw doelgroep. Met SEO kun je dat bereiken zonder advertentiekosten uit te geven.

 

Tip 2: Online adverteren

Dat betekent niet dat je nooit geld moet investeren na de online winkel starten. Door te adverteren op strategische zoektermen kun je heel doelgericht jouw klanten benaderen, en je betaalt alleen als je echt geïnteresseerde klanten vindt. Je kunt ook jouw diensten doorkoppelen naar Marktplaats. Hier komen veel potentiële klanten die jij weer naar jouw winkel kunt lokken.

 

Tip 3: Maak een nieuwbrief

Stuur klanten en geïnteresseerde bezoekers regelmatig een leuke nieuwsbrief met promoties, speciale aanbiedingen en gewoon interessante informatie. Met een informatieve blog kun je klantcontact warm houden en mensen binden aan jouw onderneming. Na een online winkel starten moet je goed contact onderhouden met je klanten.

 

Tip 4: Social Media

Gebruik Facebook en Twitter om jouw doelgroep te informeren en om leuke promotiecampagnes te voeren die ook echt aanspreken. Let op met overdreven commerciële uitingen, zorg dat je echt iets te bieden hebt. Dan komen er meer mensen naar jouw website, en ze komen ook steeds weer terug.

 

Tip 5: Contactinformatie

Zorg dat je bereikbaar bent. Wanneer je na de online winkel starten weinig tijd tot je beschikking hebt hoef je niet altijd een telefoonnummer te vermelden, je kunt via mail en reactieformulieren veel zaken afhandelen wanneer jij daar tijd voor hebt. Wacht niet te lang en geef duidelijke informatie. Zo kun je een online winkel starten die ook echt succesvol kan worden!

Rate this post

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

TestingBlog © 2015